Pirkėjo atmintinė

Svarbu: Karantino metu internetinė prekyba tapo kaip niekada svarbi. Pirkti internetu galima neišeinant iš namų ir gauti arba atsiimti prekes saugiai! Žemiau pateikiame patarimų, į ką reiktų atkreipti dėmesį, perkant internetu.

Saugumas

  • Rekomenduojame pirkti patikimose parduotuvėse, veikiančiose ilgesnį laiko tarpą bei prieš perkant, patikrinti pardavėjo reitingą, įmonės gyvavimo trukmę, atsiliepimus. Jeigu Jums atrodo, kad pardavėjas gali būti nepatikimas, perkant pasirinkite atsiskaitymo būdą - apmokėjimą pristatant prekę (cash on delivery). Niekada nepirkite prekių, siūlomų gautuose nepageidaujamuose laiškuose (spam).
  • Pagalvokite ar Jūsų neprašo pateikti neįprastai daug asmens duomenų – ar visi tie duomenys tikrai yra reikalingi pinigams pervesti į pardavėjo sąskaitą.
  • Įsitikinkite, jog kompiuteris nėra užkrėstas kenkėjiška programine įranga. Naudokite antivirusinę programą, laiku atnaujinkite programinę įrangą.
  • Nedarykite pirkimų iš galimai nepatikimo tinklo. Jeigu nusprendėte apsipirkti pasinaudodami viešu nemokamu belaidžiu internetu, pagalvokite apie galimas rizikas.
  • Saugokite visus duomenis apie internete atliktus pinigų pervedimus – tai patvirtinančius elektroninius laiškus. Jums jie atstos paprastoje parduotuvėje gautus prekės įsigijimo čekius.
  • Rekomenduojame susikurti atskirą sąskaitą apsipirkimui internete (virtualią kortelę).
  • Įsitikinkite, kad internetinė parduotuvė naudoja SSL sertifikatą per HTTPS protokolą.

Prekių grąžinimas

Europos Sąjungoje, išskyrus Lietuvą, kokybiškos prekės negrąžinamos, išskyrus tuos atvejus kai tokią galimybę pardavėjas numato vidaus taisyklėse. Tačiau Lietuvoje pirkėjas per 14 dienų turi teisę grąžinti kokybišką prekę pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtus pinigus (https://ecc.lt/lt/rights/shopping/services/).
Nusipirkus prekę ES turite teisę:

  • Kad nekokybiška prekė būtų pataisyta arba pakeista per protingą terminą.
  • Kad būtų sumažinta prekės kaina arba sugrąžinti už prekę sumokėti pinigai.
  • Įsigijęs netinkamos kokybės prekę, garantinio laikotarpio metu vartotojas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti netinkamos kokybės prekę pakeisti tinkamos kokybes preke arba atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti daikto trūkumus ar atlyginti vartotojo išlaidas prekės trūkumams pašalinti, jeigu to neatliko pardavėjas. Vartotojas taip pat turi teisę vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
  • Visoje Europos Sąjungoje įsigytai prekei galioja 2 metų teisinė garantija. Kai kuriose valstybėse ši garantija yra ilgesnė.
  • Norėdamas pakeisti ar grąžinti prekę, pirkėjas pardavėjui pateikia rašytinį prašymą, kuriame nurodo priežastį (prekės trūkumą ar kt. priežastį) ir vieną pasirinktą reikalavimą. Prie prašymo pridedamas kasos aparato kvitas arba pirkimo-pardavimo kvitas, arba kitas prekės pirkimą-pardavimą iš šio pardavėjo patvirtinantis dokumentas ir garantinis dokumentas (jeigu parduotai prekei nustatytas kokybės garantijos terminas).
  • Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, vartotojui patogioje vietoje.
  • Grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje.
  • Prekė turi būti nenaudota ir nesugadinta.
  • Prekė turi būti nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės, maišeliai ir kt.).
  • Grąžinama prekė turi būti pilnos komplektacijos su visa gamintojo pridedama dokumentacija.
  • Ne visos prekės gali būti grąžintinos, jeigu pardavėjas nesutinka jų priimti atgal arba pakeisti į kitas prekes. Tarp tokių prekių yra apatiniai drabužiai, kojinės, laikrodžiai ir t.t.
  • Jei nepavyksta išspręsti klausimų su pardavėju per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją ar paslaugų teikėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjas/paslaugos teikėjas atsisako vykdyti vartotojo reikalavimą, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą http://www.vvtat.lt/paslaugos/prasymai/vartotojo-prasymo-forma/345 , o išskirtinais atvejais (apgavystės atveju) ir į policiją.

Verta žinoti

  • Metuose yra keletas datų, kuomet didelė tikimybė, kad savo geidžiamą prekę galėsite įsigyti ženkliai pigiau: Sezoniniai išpardavimai, šventiniai išpardavimai (po Kalėdų ir Naujųjų metų švenčių, Velykų, po mokslo metų pradžios šventės), Juodasis penktadienis (Black Friday) - paprastai tai paskutinis lapkričio penktadienis, Cyber Monday - sekantis pirmadienis po Juodojo penktadienio, Kinijos internetinės parduotuvės skelbia Global Shoping festival išpardavimus lapkričio 11 d.
  • Naudokitės nuolaidų kuponais, išsisaugokite juos - vėliau tai gali būti labai naudinga siekiant sutaupyti pinigų.
  • Perkant prekes iš trečiųjų ne ES šalių (pvz., Kinija, JAV ir pan.) internetinių parduotuvių, nuo 2021-01-01 visais atvejais Lietuvos gyventojai papildomai turės mokėti 21% PVM mokestį. Kol kas PVM mokestis taikomas pagal žemiau pateiktą lentelę. Taip pat prekės gali būti apmokestinamos kitais mokesčiais: importo muito mokesčiu, jeigu siunčiamos akcizais apmokestinamos prekės (pvz. kvepalai) – akcizo mokesčiu. Užsakant prekes iš Kinijos internetinių parduotuvių (Aliexpress, Gearbest, GeekBuying ir pan.) per ES sandėlius, klientai siuntinius į namus gauna ne tik greičiau, bet tuo pačiu gali išvengti PVM, importo mokesčių ir papildomų išlaidų už išmuitinimo paslaugos suteikimą. Prekės esančios ES sandėliuose kartais kainuoja šiek tiek daugiau, o siuntimo paslauga gali kainuoti ir papildomai. Nepaisant to, įvertinus papildomus mokesčius, ši alternatyva kai kuriais atvejais finansiškai gali būti daug patrauklesnė.
  • Perkant prekes internetu, rekomenduotina turėti banke pirkinių draudimą.
  • Negavus prekės, nepavykus susisiekti su elektroninės parduotuvės atstovais arba jeigu jie nenori jums padėti ir neatsako į jūsų skambučius ar laiškus, galite bandyti atgauti pinigus per savo banką. Pagal tarptautinių mokėjimo kortelių organizacijų nustatytus reikalavimus į užsienio banką turi kreiptis jūsų turimą mokėjimo kortelę išdavusio banko darbuotojai. Jie turi patvirtinti, kad jūs, jų banko klientas, bandėte išspręsti šią problemą savarankiškai, tačiau jūsų pastangos buvo bevaisės. Ne visos prekės gali būti grąžintinos, jeigu pardavėjas nesutinka jų priimti atgal arba pakeisti į kitas prekes. Tarp tokių prekių yra apatiniai drabužiai, kojinės, laikrodžiai ir t.t. Norėdami atgauti lėšas už negautas prekes, savo bankui turėtumėte pateikti visą svarbią informaciją apie sandorį ir bendravimą ar susirašinėjimą su pardavėju.

Patarimai

  • Užsakant prekes internetu ir atsiimant parduotuvėje galima sutaupyti pinigų, taip pat laiko ir energijos, neieškant prekės parduotuvės lentynų gausoje.
  • Kaina24.lt portale kainų kitimo istorija leidžia sekti prekės kainos augimo bei kritimo tendencijas, daryti svarias prielaidas, kokia ji bus ateityje bei pasirinkti geriausią laiką įsigyti prekę.
  • Pasižymėkite išsirinktas prekes, kaip norimas 💚. Sumažėjus Jūsų pasirinktos prekės kainai, mes Jus informuosime el. paštu apie kainų pokyčius.